Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Σε ένα μοναστήρι ...

Γεια σας ...
Ο καιρός όλοι λένε πως θα χαλάσει
αλλά δυστυχώς εγώ δε το βλέπω
και δεν  έχασα την βόλτα μου στην θάλασσα.


Μια όμορφη βόλτα θα κάνουμε σήμερα
σε ένα όμορφο μοναστήρι.


Στην ορεινή Κορινθία, σε μια καταπράσινη περιοχή κοντά στα Άνω Τρίκαλα, βρίσκεται το ιστορικό μοναστήρι του Αγίου Βλασίου.



Απέναντι από τη σημερινή θέση του μοναστηριού και σε απόσταση 500 μ., υψώνεται ένας πελώριος βράχος. Στο βράχο αυτό υπάρχει μια μεγάλη σπηλιά. 



Σύμφωνα με την παράδοση, μέσα στη σπηλιά αυτή κάποιος χριστιανός βρήκε την θαυματουργή εικόνα του Αγίου Βλασίου γύρω στα 1400.




 Από τότε η περιοχή αποτελεί ίσως το σημαντικότερο προσκύνημα του Αγίου Βλασίου της Μ. Ασίας, στην Ελλάδα.





Αργότερα λόγω της εύρεσης της ιεράς εικόνας, κτίστηκε ένας μικρός ναός στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα η μονή.



 Το Καθολικό του μοναστηριού είναι του 17ου αιώνα.



Kατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας η μονή, η οποία είχε σχέση με την οικογένεια των Νοταραίων, λειτουργούσε ως σημαντικό πνευματικό κέντρο για την περιοχή.




 Μέχρι τις αρχές του προηγούμενου αιώνα ήταν ανδρικό μοναστήρι, ενώ σήμερα είναι γυναικείο μοναστήρι.



Πανηγυρίζει στις 11 Φεβρουαρίου, στην εορτή του Αγίου Βλασίου και στις 14 Σεπτεμβρίου, του Τιμίου Σταυρού, που τυγχάνει να είναι και η ημερομηνία ευρέσεως της εικόνας του Αγίου.


Όποιος δε το έχει επισκεφτεί την συστήνω ανεπιφύλακτα.

 Η ανάρτηση είναι για την στήλη Kαλοκαιρινές Αποδράσεις
Μπορείτε εδώ να βρείτε πληροφορίες και να δηλώσετε συμμετοχή: http://glykia-zoi.blogspot.gr/2013/10/blog-post_12.html
  
Ιστολόγια που συμμετέχουν:
 
  http://ekfrastite.blogspot.gr/ 
 http://delfinaki-sunset.blogspot.gr/

Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχολιά σας.
Φιλάκια ...

12 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαρία Έλενα, δεν το έχω επισκεφτεί το συγκεκριμένο μοναστήρι! Μέσα από την ανάρτησή σου όμως, είναι σαν να ταξίδεψα μέχρι εκεί...ωραίες φωτογραφίες! φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου αρέσουν τόσο πολύ οι επισκέψεις σε μοναστήρια! Το καθένα έχει μια διαφορετική ομορφιά αλλά όλα μια απίστευτη ηρεμία και γαλήνη!! Και εγώ όποτε πάω τραβάω αρκετές φωτογραφίες!!! Καλό Σαββατοκύριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εδω πάντως ο καιρος χαλασε για τα καλα! φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαριαλένα μου, με συγκίνησε πολύ αυτή σου η ανάρτηση, και ο λόγος είναι ότι ο παππούς μου, που ήταν επιπλοποιός και ξυλογλύπτης, είχε φτιάξει αρκετά από τα 'επιπλα' του Αγίου Βλασίου (προσκυνητάρια, στασίδια,κλπ...). Μήπως έχεις φωτογραφίες από το εσωτερικό της εκκλησίας???? Εάν ναί, θα μπορούσες να μου στείλεις στο email μου???
    Φιλάκια και καλή Κυριακή!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχολιό σου.
      Δυστυχώς δεν έχω βγάλει καμία φωτο από το εσωτερικό της εκκλησίας.
      Φιλάκια ...

      Διαγραφή
  5. υπεροχη η θάλασσα..και βοήθειά σας!! ωραίες φωτο, ωραίο μοναστήρι!! μακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολύ όμορφη ανάρτηση, ήταν σαν να επισκέφτηκα και εγώ αυτό τον ευλογημένο τόπο!

    σε ευχαριστούμε Μαρία Έλενα
    φιλιά, Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή